Här följer en text om vad du bör tänka på när du jobbar hos oss.
Vi börjar med arbetstiderna. Normala arbetstider hos oss är vardagar 8-17. Vi har vissa anställda som jobbar deltid och de jobbar då; 8-12, 13-17, 17-21 eller på helgerna 10-14 och 14-18.
Vi har raster varje timma 8:55, 9:55 osv i fem minuter. Du får ett schema varje dag där du ser vad du ska ringa på för uppdrag. Det är viktigt att du alltid kollar schemat varje dag då det förekommer förändringar löpande. Lunch är 12-13.
Vi jobbar i ett verktyg som heter S2/Puzzel och det som styr vår arbetstid är en så kallad dialer. Den ringer upp kunder åt oss för att vi ska ha maximalt med samtal till våra anställda hela tiden. För att den ska fungera måste du som anställd hela tiden vara tillgänglig under arbetstid i dialern. Det innebär att när klockan är 8:00 är alla agenter igång och har ”påbörjat bearbetning”. Det här gäller varje timma dag ut och dag in. Efter varje samtal är det viktigt att du trycker ett utfall och sen Spara och nästa för att du hela tiden ska vara tillgänglig i dialern.
Om du inte följer det här förstör du både för dig själv och dina medarbetare. Dialern fungerar på det sättet att den jobbar upp en viss samtalsvolym baserat på antalet tillgängliga agenter. Om en eller flera agenter inte är tillgängliga drar dialern ned tempot. Problemet är att det tar runt 5-10 minuter sen när alla är tillgängliga att dra upp tempot. Det är det här vi vill undvika. Det skulle blir runt 30% färre samtal för dig och dina medarbetare. Notera att det räcker med att du har ett kundkort uppe 1-2 minuter för länge för att de här negativa konsekvenserna ska börja sprida sig i systemet. Därför är det extra viktigt att så fort du har ett avslutat samtal bör du trycka på ett utfall och sen Spara och nästa för att vara tillgänglig i systemet.
Inför anställningen har du fått information var du kan hitta uppgifter som är viktiga inför respektive uppdrag. Det kan handla om manus, uppdragsgivarens webbsida osv. Du har också fått information om hur du gör en bokning eller trycker på olika utfall. Ibland glömmer vi bort eller missar något och behöver hjälp och stöd. Det primära är att du då mailar admin@bokningsservice.se. Om det ”brinner” och gäller en aktuell bokning kan du ringa den personen som du medlyssnade på inför anställningen.
Det är viktigt att du håller koll på dina arbetstider. Skriv gärna ned vilka tider du jobbar. Notera att du har olika lön i början av anställningen. Notera på varje arbetspass vilket lön du har för just det passet. I slutet av varje månad skickar du sedan en lönerapport till admin@bokningsservice. Den ska innehålla datum du jobbat, timmar respektive datum, lön respektive datum och sen en summering. Utöver det vill vi att du varje månad skriver bankkontonummer och personnummer i samma mail. Lön betalas ut den 25:e månaden efter. Lön för april månad betalas ut i maj osv.
Anmälan om ledighet eller dylikt ska alltid ske minst två veckor i förtid.
Vad förväntar vi oss av dig! Det första målet är att boka en bok per timma. I nästa steg efter några dagar bör du kunna boka två bok per timma. Det viktigaste dock är att få kunder att delta. Här gäller det att du eftersäljer rejält. Du bör alltså inte släppa ett samtal bara för att du fått email från kunden och gjort en bokning utan då bör du prata med kunden och få den trygg i bokningen och förstå att det är viktigt för kunden att delta. Några riktlinjer hos oss är att ett nej samtal bör ta minst 2-3 minuter och ett bokningssamtal bör ta minst 4-6 minuter.
När du jobbat hos oss i några veckor och prövat på de olika projekten brukar vi släppa på inkommande samtal till dig. Det innebär att när någon kund ringer in och ombokar eller avbokar kan du få de samtalen. Du tar då den infon och mailar admin@bokningsservice.se.
Du kan alltid få inkommande samtal från kunder som haft missat samtal från oss och de kunderna sköter du på samma sätt som ett vanligt bokningssamtal med samma manus och utfall.